Jumaat, 19 Oktober 2012

Ibu @ mak...

Celik2 time baby jer mata nampak mak...kata orang anak perempuan rapat ngan abah but me paling rapat ngan mak...susah senang mak semua di kongsi bersama...

Mak..dari dulu perjalanannya penuh duka..kadang2 sampai x tertanggung dek keringat dia dalam membesarkan kami..akan ku kenang jasamu mak...Beratnya beban yg ditanggung hanya mampu diluahkan dengan air mata dia jer..Aku mula melihat air mata mak sejak umur aku 10 tahun..sedih wooo....time skrang aku x mau tengok mak sedih2..aku nak menemani mak sampai bila2..bila pk antara suami dan mak..mana satu akan ku pilih..tapi serius sapa yg belum kenal mak..ak adalah seorang ibu yg cekal dan tabah...serikandi yg tak rebah walau dihina..positif dan sanggup berkorban demi anak2 tersayang...

Mak selalu pesan pelajaran penting dan itu membezakan kita sesama manusia...aku tahu bila semua anak2 dia membesar dia gembira semua usaha dia selama ini berbalas kejayaan..tapi disebalik senyumannya aku tahu terselindung duka lain yang org len x kan perasan..luar nampak tenang tapi mak selalu simpan semua kedukaan dia dalam hati..supaya anak2 dia x kan perasan apa yg dia rasa...mak selalu lakukan yg terbaik kepada semua anak2nya...aku tahu walau kadang2 dia hanya menagih kasih disaat usia tika ini...itulah sebab aku sayang mak...mak cukup susah cerita apa saja yg terbuku dalam hatinya...

Dia selalu mendoakan kesejahteraan anak2 dia tanpa mengenal waktu...org tua sangat sensitif...dulu mak selalu kongsi kedukaan dia tapi sekarang mak dah kurang sebab aku dah kawin...tapi aku tetap nak rapat mcm dulu...nak sekali aku menjerit satu dunia nie bahawa sapa yg mempunyai hati secekal mak..sebab mak cukup derita membesarkan kami...mak..mak paling terbaik di dunia nie...walau semua anak2 mak dah besar dan berumahtangga mak masih merenung senja dengan lirikan mata penuh sejuta rahsia..

Mak,walau waktu tetap berjalan,mak teruskan jua perjalanan walau pun x semua tahu apa yang mak pendamkan selama ini...walaupun mak x berharta tapi mak telah berjaya membesarkan anak2...mak i'm proud of u..mak sentiasa senyum walaupun dalam hatinya tersimpan seribu luka yg kita x tahu...so mak..berilah peluang nak bersama mak sebab mak adalah yg terbaik di dunia ni....

     

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan