Khamis, 18 Oktober 2012

Mertua vs Menantu..

Hah dengar tajuk macam nak beperang besar jer kan..kihkihhh..besa la..sebut jer mertua semua dah terbayang macam2 kan..yea la x sama macam mak kita kan kan?? Dulu x pernah terfikir akan berkahwin and ada mak mertua...bagi aku mak aku tue la segala penawar yang ada didunia nie...

Kadang2 amat sukar kita nak menerima mak mertua nie kan..yela kadang2 pemikiran kita x sama mcm diaorang..tapi mesti mak mertua gak rasa takut nak menerima menantu..hehhee...dis it my feel jer...

Walau apa pun mak mertua tue mcm mak kita..tanpa dia x da la suami kita tue kan..like me..i know MIL sangat cerewet..aku la menantu perempuan yg 1..so semua benda yg dibuat faham2 jer la..so walaupun mcm tue aku tetap appreciate coz aku ada mak yg x cerewet ngan cerewet...dulu duk ngan mak kalau kita rasa rajin kita tolong kan kalau x kita duk wat x tau ja..tapi duk rumah mak mertua lain...semua penuh ngan syarat..kadang2 rasa penat but this it new learning for me....

Dalam hidup nie mesti ada pro n kontra kalau x bukan dunia namanya..

emmm.....malas la plak nak taip...k la babaii,,,,     

Tiada ulasan:

Catat Ulasan