Khamis, 20 Oktober 2011

OHhhh Noooo..!!!!

Aduss x sedap hati la plak...sukar nak membuat keputusan yang bagi aku ditelan mati mak..diluah mati bapak...uhukkssss...
Aku dapat panggilan menyertai GEMS..dulu aku nak sangat benda nie tapi aku rasa macam x sanggup jer nak g..bukan per bila aku terfikir benda yang bukan2...
Orang first tanya aman aka abg bawah aku nie..hahahahaaaa...aku just minta pendapat dia jer..benda nie kene training 2 bulan lebih kat Hotel Havard Bedong Kedah...pas tue dia akan hantar ke tempat pratikal...so aku kene wat terbaik agar diserap...:)
 
Sekarang aku takut tersalah langkah sebab kalau dah melangkah kita kene teruskan walau susah macam mana pun..nie la masalahnya bila aku dalam dilemma....

Bukan apa..aku tengah tunggu KPLI n DPLI....aku dapat DPLI jurusan BM..tapi not 100% aku dapat coz ada saringan last..mana tau bukan rezeki aku n than aku x dapat..aku sedih gila...tue la maksud pepatah yang kat atas tadi...and aku juga x mau dikatakan yg dikejar x dapat yg dikendong berciciran...mana x nya....aku duk tunggu DPLI last2 x dapat..amacam kan..
Ya Allah..tunjukkan jalan terbaik wat hamba-mu ini....

Ada lagi...mak didi pesan kalau ada benda yng terbaik pergilah walau aku terpaksa menunda tarikh perkahwinan aku...susah nak dapat org macam nie..aku tau didi sanggup tunggu aku 3 tahun kat U..ni kalau aku dapat DPLI..2 tahun aku x leh kawin...DD redha..kadang2 sedih tengok dia...dia selalu cakap dia nak yg terbaik untuk aku sebab dia kata dia x pandai macam aku...so kalau aku cerita pun dia x kan faham benda apa GEMS tue, DPLI tue...secara am dia faham sikit2...apa keputusan aku dia doa yg terbaik....

Ayat2 tue la wat aku terharu..dari dulu ag dia selalu pesan su aku belajar rajin2 n selalu merendah diri..dia x pandai macam aku katanya...tapi sebab dia x pandai tue...dia sentiasa nak aku legi hebat walau aku tau kadang2 ego dia tercabar...dia penah speaking ngan aku...walau salah aku tetap ignore benda tue...DD walaupun dia pendiam aku tau otak dia bijak..namun sebab keluarga x mampu nak menangung persekolahannya dia terpaksa berhenti..ye la duk KL setakat 10 ringgit x cukup...dia selalu baca buku2 inggeris nak mahirkan diri bebahasa inggeris...selama aku kenai dia..otak dia cerdas..sayangnya dia x nak belajar...mungkin malu la dah besar tetiba nak amik SPM balik....sedih gak la...:(


Tiada ulasan:

Catat Ulasan