Ahad, 20 Mac 2011

Hujan dan Kesunyian

Hujan seharian di sini...aku tetiba kesunyian..ntah la kenapa? Aku nak keje..sapa la nak amik aku keje kan..
Korang nak tau dak, aku suka sangat kat Seagate sampai aku banyak apply kilang elektronik tue... Aku g sana lagi sebagai peminta kerja, interview ari selasa tadi. Aku gembira bila dapat masuk kilang tue. Korang mesti tak tau apa istimewanya kilang tue..disitu bermula semua kisah sekarang, hasrat aku n paling penting disitu aku dapat lupakan sesuatu yang pernah memperlakukan aku seperti ***** ...tak perlu cerita disini..biar dia jadi kenangan yang paling buruk n aku dah buang jauh2...dah lupa..tapi parutnya masih ada...

Seagate menyimpan pelbagai rahsia..rahsia hati n jiwa aku..sesuai dengan namanya "Pintu Laut"..bermula dengan pintu kita akan masuk dalam rumah atau sesutau tempat...dengan pinti juga kita akan keluar tanpa dipinta atau dengan permintaan (same ngan kene halau la)..Berbicara dari sudut perasaan, melalui pintu hati kita dapat enter dalam jiwa n perasaan seseorang itu, dengan pintu juga ia akan tertutup tanpa mahukan penghuni atau tetamu lagi..(pabila berbicara menggunakan bahasa yang tinggi takrifan)..

Untuk kesekian kali, aku jejak kaki ke Seagate dengan satu impian nak keje di situ..aku rindukan kilang tue...
Disitu aku dapat apa yang aku nak and paling best ketika aku sedang bekerja, aku tengah programkan cip2 hard disk (untuk lattop n computer)..opss time tue aku OT coz aku nie leh dikira workaholic la gak...
Tetiba...grrrrttt grttttttt mesej masuk...Excuse me, kak..saya nak g toilet...waktu tue kul 2 pagi..aku g sorang je tanpa rasa takut...korang nak tau sapa mesej aku...hheheeeeeeeeee
To be continue..... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan