Sabtu, 16 Jun 2012

Aku Kah???
Aku nie tak suka dipaksa.. yer ker???Aku tak minta orang len faham aku tapi aku harap aku leh faham org supaya tak terjadinya misunderstanding.......Aku bukan berasal dari keluarga yang senang dan sebelum nie hidup dalam kedaifan...sedih kan..kebanyakkan org yang tak kenai keluarga aku mengangap keluarga kami tup2 terus senang...tak gitu...kalau singkap semua perjalanan setahun cerita pun tak habis..aku ant yang duk lama kat umah..coz abg2 aku habs jer PMR n UPSR terus berhijrah...susah senang hidup dalam kedaifan sangat mencabar kehidupan aku....

So pada sesiapa yang anak org berada...celik2 mata dilahirkan dalam keluarga serba kemewahan.. bersyukurlah...korang memang ditakdirkan ringan beban...sebab...apa korang minta and harapkan semua akan dapat tanpa perlu besusah payah.... Masih ingat ag...aku and adik2 x da kasut sekolah..korang tau kat mana kami cari?Nun kat tempat pembuangan sampah...disitulah aku mencari segala keperluan sekolah...hahhaaa..kat situ aku akan dapat sama mcm yg korang ada...hheheee................................

Sejak akhir2 nie jer rumah kami kemas and ada kelengkapan..kadang2 malu ngan org luar..segan nak datang umah kami..umah kami x da apa2 sangat...busuk....dulu kami bela kucing2 tue coz kami percaya bela binatang ada rezeki tuk depa yg kita leh tumpang....kami makan ikan2 yg paling murah..mak x mampu nak beli makanan mahal2..aku dah biasa hidup mcm tue..x tau la bagi korang yang tak pernah rasa hidup susah....Korang pernah terpk tak mcm mana aku diberi task tuk beli ikan...ikan semua mahal2...so duit yg mak bagi 2 ringgit..so seusia 12 tahun aku diajar beli ikan..aku malu gak la...last2 aku kata ada tak ikan tuk kucing....cina tue bagi ikan yg khas tuk kucing...murah..and masih elok...so balik and siangkan ikan tue...segala isi perut bagi kat kucing isi dia kitaorg makan la...sebab tue bagi aku kucing tue paling bermakna untuk aku....penyelamat ketika membeli ikan di market...hehheeeeeee

Dulu rumah kami hidup segan mati x mau....setiap kali ujan tiris sana sini...aku paling fobia kalau ribut..so kucing akan memainkan peranan sbb kata mak...kalau kucing lari rumah tue nak runtuh la...so kalau ujan n ribut kuat..aku akan tgk kucing...so kalau kucing tue wat derkkk jer..tandanya rumah aku akan selamat...heheee itu petua org dulu.....

Disaat ini..kadang2 pengalaman yang aku pernah lalui dulu memberi sejuta satu memori yang org lain tak pernah ada.....Aku harap bakal suami aku akan lebih memahami perit jerih perjalanan hidup aku...baru aku tau,,,dia pun pernah lalui sama mcm aku tapi dia bernasib baik sikit jer dari aku....heheeeeee......Aku bangga kerna dalam seusia muda n mentah aku telah diajar ilmu yang sepatutnya tugas org dewasa...aku paling tak suka kat org2 yang kaya tapi berlagak...setiap kali aku ternampak kanak2 yang berjaln selekeh..nak jer aku bagi baju aku...coz aku nampak bayang2 diriku satu masa dulu dalam dirinya...Aku sedih....

Ntah la malas nak mengenang....nanti aku sedih lak...cekidout..:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan