Sabtu, 22 Oktober 2011

Mee Jawa..

Mee Jawa la Sangat..hheheeee...a.k.a mee kuah la...senang cieta...Kelasss Kau Faii....:)

Haahahaaa..tengok macam sedap kan..heheheee sedap la gak kalau aku nak makan..hehheee..nie aku belajar ngan mak member aku...aku tak reti sangat nak ajar coz aku men campak2 jer dalam periuk...nie x reti ajar coz aku kalau masak 1 periuk besar punya..Guna ubi keledek pun sekilo..tapi kalau nak tiru..men agak2 dah la..mesti ada keledek, kentang, tomato, n macam2 la..lagi banyak bahan lagi sedap la...hehheeee...

Raya lepas aku ada wat..time DD datang...tue pun atas permintaan DD coz aku penah wat waktu DD n family datang raya umah aku first time dulu...a.k.a merisik la time tue..cuma cincin jer x der..sebab tue dia request aku wat benda yang sama..so aku wat la..kalau x sedap tue..maaf la coz aku bukan pandai masak..heheeee

Apa2 pun aku suka masak..kalau aku masak akn ku suruh mak n adik aku makan..coz depa jer kat umah.Adik paling best coz dia kata kalau aku duk umah dia x perlu masuk dapur..coz aku akan masak tuk dia..amboiiiiiiiiiiiiiii!!!

Aman lak selalu komen kalau aku masak satu benda tue..aku akan wat banyak kali sampai orang dah nak muntah makan benda tue..bukan apa..selagi aku rasa aku x mahir..aku akan wat sampai aku puas ati..emmm macam Tom yam...sekarang aku dah stop coz aku dah jemu..tapi membe aku duk request wat..kadang2 aku sendiri nak muntah aku masak coz 3 tahun tue aku masak tomyam..

Dulu masa kat U, nak save budget aku masak tomyam...aku masak tuk member aku 4 orang...so tiap2 ari depa suh wat benda tue..dari aku x mahir smpai aku nek loya..x der resepi baru dalam hidup aku nie..Hmmm tapi kesian kat membe aku coz selalu mesej suh wat tomyam ag...aku jemu la wei nak masak....

Skank aku suka makan bihun sup sampai tiap2 ari aku wat sup...haahaaaa..wat ever la mak and adik..korang makan la sampai lebam...selagi aku x jemu selagi tue la korang kene makan benda tue..mula2 kata sedap..tapi bila seminggu 3 kali aku wat benda tue mula la...."t..ang x dak benda len ke nak masak"...hahhahaaaaaa...amik kau dik...makan sampai lebam...:)

K la...nanti ada menu baru akan ku update ag..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan